Matka Boska Ostrobramska

Matka Boska Ostrobramska

Polski dokument fabularyzowany "Czyściec" (nadal) w kinach

 


Film „Czyściec” w kinach


Czyściec” to polski dokument fabularyzowany


Obejrzałem go w jesieni w kinie „Kijów” w Krakowie. Nie będę pisał recenzji, ale mówię, że warto obejrzeć. Dodam tylko, że przewodnią postacią w tym filmie jest Fulla Horak, czy może ściśle osobą spinającą cały film.

Trzeba podziękować reżyserowi zwłaszcza za to, że ta postać stała się bardzo ważna w opowieści o czyśćcu. Ciekawie się złożyło bo ja wtedy myślałem o Fulli Horak, byłem też wtedy po dość niedawnej jeszcze wizycie na grobie w Zakopanem ( w lecie) i przypominam sobie swoją irytację w związku z tym, że nie ruszył nawet jej proces beatyfikacyjny.

A zaraz potem po tej irytacji, gdy o niej myślałem o Fulli Horak natrafiłem na film „Czyściec”. W kinie „Kijów” wtedy na małej sali mało ludzi choć było trochę lepiej niż w przypadku oglądanego przeze mnie filmu o Janie Pawle II. Być może dlatego, że tamten oglądałem w dzień roboczy a „Czyściec” w sobotę lub niedzielę jak pamiętam. Mam nadzieję, że tak to wygląda, że takie jest usprawiedliwienie tego, że film o Janie Pawle hiszpańskiego reżysera, również dobry, w setną rocznicę urodzin Jana Pawła II oglądałem tylko ja sam.


Dobry film religijny obejrzany w kinie, czy choć przyzwoity wzbogaca i jest to przecież co innego niż oglądanie w domu na małym ekranie, albo i na smartfonie.


Wielki Post nie jest czasem na oglądanie pozycji rozrywkowych w kinie, czy jakichkolwiek innych filmów choćby nie były ściśle rozrywkowe jak na przykład dramat społeczny, ale na film religijny, uznający katolickie prawdy wiary można pójść. A teraz w związku z „zasiedzeniem się” jest to dodatkowo wskazane.

Film był wyświetlany w jesieni przed zamknięciem kin. Tym trafem tylko możemy go zobaczyć w Wielkim Poście


...................................................


W Rzeszowie film grany jest w kinie „Zorza”. Kino to mieści się na ulicy 3 Maja, głównym deptaku Rzeszowa przy rynku.

Grany jest jutro ( w czwartek, 4 marca) o 15.00 na dużej sali, w piątek o 14. 30 na małej sali. W sobotę o 13.00 na małej sali. W niedzielę o 14.30 na małej sali.

http://www.kinozorza.pl/

Dodatkowa uwaga jeśli chodzi o kino „Zorza” w Rzeszowie. Kino „Zorza” w Rzeszowie lubiłem i najchętniej tam chodziłem, ale duża sala była tam zawsze dość chłodna a teraz jest jeszcze chłodniej. Oczywiście nie jest jak w psiarni i osoby, które nie lubią jak w mieszkaniu jest więcej niż 21 stopni nie będą miały raczej problemu, natomiast należy się ubrać dość ciepło nawet jakby na dworze było 15 stopni.

Film trwa około półtorej godziny.


Jeśli chodzi o kino Kijów w Krakowie to gdy to piszę repertuar się nie wyświetla. Nie wiem czy nie zawiesili działalności. Gdyby jednak kino funkcjonowało a "Czyściec" był wyświetlany to przypomnę, że kino mieści się koło Błoń i przed czy po seansie można pójść pomodlić się w miejsce Intronizacji. 

http://www.kijow.pl/czysciec.html

Oczywiście wyświetlanie filmu nie ogranicza się do Krakowa i Rzeszowa. A wiadomo dlaczego piszę o tych dwóch miastach. Piszę do czytelników z całej Polski. Co do kin jednak w swojej miejscowości, czy okolicy to musicie już sami sprawdzić:):)


Z Panem Bogiem 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Rozmowa z błogosławioną Ewą, matką wszystkich ludzi. Poniedziałek Wielkanocny (2021)

  Poniedziałek Zmartwychwstania Pańskiego (2021) Rozmowa z błogosławioną Ewą, matką wszystkich ludzi. Około 9.30 - Oto jestem, Krzy...